Οι επαγγελματίες φωτογράφοι που δουλεύουν στη διαφήμιση και την προβολή προϊόντων, για να κάνουν μια μικρή μερίδα φαγητού να φαίνεται μεγάλη, χρησιμοποιούν πιάτα που χωράνε μόλις και μετά βίας το φαγητό. Αντίθετα, οι σεφ που θέλουν να παρουσιάσουν μια γευστική δημιουργία τους σαν να είναι μια μικρή, μη παχυντική νοστιμιά, τη σερβίρουν στο κέντρο ενός μεγάλου πιάτου.
Όπως έχει αποδειχτεί από τους νευροεπιστήμονες (αλλά και από την κοινή πείρα), ένα φαγητό σερβιρισμένο σε μικρό πιάτο μπορεί να ξεγελάσει τον εγκέφαλο και να τον κάνει να πιστέψει ότι η… ξεχειλισμένη μερίδα είναι μεγαλύτερη και πιο ικανοποιητική.
Αν λοιπόν θέλεις να περιορίσεις την ποσότητα του φαγητού που καταναλώνεις, να βάζεις το (μειωμένο) φαγητό σου σε μικρό πιάτο. Έτσι θα έχεις την αίσθηση ότι τρως μια πλήρη μερίδα, ενώ στην ουσία θα καταλώνεις μικρότερη ποσότητα.